Nemzetközi Konduktív Fejlesztő Intézet

A Külföldi gyerekek konduktív ellátását végző intézményegység alaptevékenysége

A Gyakorló Közoktatási Intézményhez tartozó, speciális (idegen nyelvű) szakszolgálatai feladatot ellátó intézményegység
  • különböző nemzetiségű speciális nevelési igényű, CP-s (= központi idegrendszeri sérült) csecsemők, gyermekek, serdülők és fiatal felnőttek intervallum (rövid, évente többször ismétlődő) konduktív nevelése
  • a magyar konduktor-tanítók és esetenként külföldi hallgatók gyakorlati képzése
Intervallum konduktív nevelés

Az intervallum konduktív nevelés (=IKN) definíciója: (Pásztorné Tass Ildikó)
„Szakaszolt, néhány hetes intenzív konduktív nevelés, mely során a neveltek aktív tanulási folyamat eredményeként képessé válnak a tanultak önállóbb- állapotuknak megfelelő szintű – alkalmazására. Két aktív tanulási szakasz közt – az aktív szakaszban a neveltek Budapesten, egységünk valamelyik foglalkoztatási formájában töltenek el néhány hetet – a neveltek konduktori irányítás nélkül alkalmazzák a tanultakat otthoni környezetben.”
Az angol szakirodalom a periodicus, temporary vagy interval kifejezést használja erre.

Az intervallum konduktív nevelés jellemzői
  • Rövid, 2-8 hetes konduktív foglalkoztatási priódusok
  • A két foglalkoztatás közti időben a nevelt otthonában nevelkedik és az ott megkezdett foglalkoztatást, terápiát folytatja
  • A budapesti foglalkozás megkezdésekor a szülőkkel egyeztetjük az elérendő reális célkitűzéseket
  • A család-gyerek-konduktor a fejlesztési időszakban nagyon szoros munkakapcsolatot építünk ki
  • A fejlesztés során a szülők tanítása és folyamatos tájékoztatására nagy gondot fordítunk
  • Intenzív fejlesztőmunka
  • Ennek a foglalkoztatásnak nagy előnye, hogy a gyermekeket csak rövid időre emeli ki otthoni környezetéből, ezáltal az egészséges személyiség kialakulásának optimálisabbak a feltételei
Az intervallum konduktív nevelés alkalmazási lehetőségei
  • Minden korosztály eredményesen foglalkoztatható ebben a formában,
  • a konkrétan meghatározott időintervallum növeli a teljesítményt,
  • a konkrétan megfogalmazott céloknak köszönhetően jól ellenőrizhető, hogy ezeket a célokat elértük-e

Felvétel

A csoportjainkban foglalkoztatott neveltek nem állnak tanulói jogviszonyban intézményegységünkkel. Az általunk biztosított speciális szakszolgálati feladatért állami normatívában nem részesülünk, ezért a szolgáltatásokért a szülők az Ellátási Szabályzatban meghatározott térítési díjat fizetnek.
Intézményegységünk csoportjaiba minden olyan speciális nevelési igényű külföldi bekerülhet,:

  • aki intézetünk konduktora által végzett első tanácsadáson részt vett és a konduktív nevelés kritériumrendszere alapján jól fejleszthető ezzel a módszerrel
  • akinek diagnózisa.: diplégia spasztika, tetraparésis spasztika, athetózis, cerebelláris ataxia,
  • aki vállalni tudja a foglalkoztatás feltételeit ( csoportok kialakítása, foglalkoztatás időtartama, 2 hetes próbaidő elfogadása, napi működési rend elfogadása, térítési díjszabás tudomásul vétele)
  • felvételre csak előzetes bejelentkezést és időpont egyeztetést követően van lehetőség
  • a foglalkoztatási periódus kérésre meghosszabbítható, amennyiben a csoport szakmai vezetője a nevelt fejlődése szempontjából ezt szükségesnek tartja
  • életkori kritériumok: min. 1-1,5 éves; max. életkor fiatal felnőttkor

Elbocsájtás

  • neveltjeink a foglalkoztatási periódus végén otthonukba távoznak
  • az elbocsátáskor írásos dokumentumot készítünk a gyermek fejlődésmenetéről, melyet a szülő kérésére angolul, németül vagy oroszul kap meg
  • rendkívüli esetben, szakmai okok miatt megszüntethető a nevelt foglalkoztatása a 2 hetes próba idő tapasztalatai alapján, ezt a szülővel egyéni megbeszélés formájában a csoport vezetője közli
  • rendkívüli esetnek számít: pl. gyermek agresszív magatartása, antiszociális viselkedése, rossz egészségi állapota, a szülői együttműködés hiánya.

Ellátási szerződés

ÁSZF

Nemzetközi szolgáltatási díjak