A Konduktív Pedagógiai és Mozgássérülteket Segítő Eszközfejlesztési és Oltalmi projekttel a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Pető András Főiskola a Pető-módszerrel végzett mozgásfejlesztéshez szükséges speciális eszközök újra tervezését végzi. Célunk, hogy a gyermekek és felnőttek habilitációját, rehabilitációját segítsük, mindennapjaikat kényelmesebbé, élhetővé tegyük. A projekt során a kiválasztott eszközöket a Pető András Főiskola szakemberei a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Karának végzős hallgatóival és oktatóival közösen tervezik. Az együttműködés a hallgatók diploma munkájának alapjául szolgálnak. Az elkészült tervekből a legalkalmasabbakat a két felsőoktatási intézmény közösen helyezi védjegyoltalom alá.Az együttműködéssel teret kívánunk adni a két Intézmény tudományos és oktatási együttműködésének, továbbá a hosszú távú tudástranszfert eredményesen biztosítani a jövő hallgatói számára is.

2016. május végén zárult a 14 hétig tartó közös munka, melynek során a BME harmadéves ipari termék és formatervező szakos hallgatói a Pető András Főiskola szakembereivel 20 eszközjavaslatot mutatott be. Ezek közül 9-et jogi formaoltalomra alkalmasnak tartott a BME és PAF szakembereiből álló zsűri, az együttműködés eredményeit pedig a IX. Világkonferencián 2016 decemberében tesszük közzé.

A MOL Gyermekgyógyító pályázat támogatásával megvalósuló Tér-Forma-Test-Harmónia című művészeti program keretében készülnek az alkotások a Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskolájában. Az Iskola 15 diákja minden héten örömmel vesz részt a programon.

A művészeti élménypedagógiai programon a diákok megismerkednek a kortárs művészeten keresztül új eszközökkel, anyagokkal, és formálnak át agyagot és fakérget, ezáltal hoznak létre álmokat idéző tereket, bolygókat és házsorokat. A koncentrációt igénylő apró mozdulatok révén egyedi tárgyak születnek, amelyek vágyakat és belső harmóniákat tükröznek. A program vezetője Vadász Zsuzsanna konduktor-művészetterapeuta-speciális pedagógus.

Vadász Zsuzsanna konduktor, művészetterapeuta vezette azt az integrált művészeti tábort, melynek alkotásaiból 2016. február 19-én nyílt kiállítás. A rendhagyó kiállításnak a Madách Színház Tolnay Szalonja ad otthont, amely 2016.március 20-ig tekinthető meg az előadások előtt és a szünetekben.

A 12-23 éves korosztály számára szervezett nyári program az esélyegyenlőség jegyében zajlott, hiszen együtt alkottak a sajátos nevelési igényű gyermekek a kortársaikkal. A képek ráadásul egyedülálló technikával készültek: pálcába helyezett ecsettel, kézzel, sőt fejpálcával is festettek a táborozók. A kiállítás megnyitóján Dr. Zsebe Andrea a Pető András Főiskola rektora, majd Széll Virág a Madách Színház kiállítás-szervező művészettörténésze köszöntötte a jelenlevőket. A Madách Színház művészei Mahó Andrea, Koós Réka és Kiss Ernő Zsolt pedig az ifjú Alkotóknak átadták meghívásukat a Mary Poppins márciusi előadására.

Vadász Zsuzsa ismertetőjét az integrált művészeti táborról itt olvashatja.

2016. április 13-án, szerdán a Tudományos Diákkör keretében megrendezésre került „Tudományos életút, tudományos karrier” címmel a hallgatói tehetséggondozás szolgálatában a kutatói életpályára felkészítő kurzus első programja.

A rendezvény keretében hallgatóink szakmai beszélgetés keretében kaptak információkat, tanácsokat a tudományos karrieralakítás lépéseiről, a tehetségkibontakoztatás módszereiről, a kutatói életpálya állomásairól. A szakmai beszélgetés résztvevője Zimonyi Nóra konduktor-tanító, doktorandusz volt, aki személyes tapasztalatainak átadása révén járult hozzá a legfiatalabb generáció szakmai elköteleződésének erősítéséhez.

A program második részében a dr. Pintér Henriett főiskolai adjunktus által mentorált hallgatói kutatócsoport – tagjai: Juhász Mónika, Nagy Anna, Resli Mirjam és Vajdáné Kondor Csilla – mutatta be a szövegértési kompetencia kutatásának témájához kapcsolódó vizsgálati eredményeit, amelyeket a Szegedi Tudományegyetemen megrendezendő XIV. Pedagógiai Értékelési Konferencián oszt meg a nemzetközi szakmai közösséggel.

Molnár Krisztina PhD, PhD főiskolai docens, tehetséggondozásért felelős rektori megbízott

2015 szeptember 16-án Gyakorló Iskolánkban a „Fölszállott a páva” tehetségkutató verseny elődöntős zenekara a Sárarany Zenekar autentikus magyar népzenét játszott neveltjeinknek. A program a gyermekek zenei neveléséhez is nagyban hozzájárult, hiszen megismerkedtek a népzenével, mely által fejlődik a ritmusérzékük, figyelmük, valamint tájékozottak lesznek a népzenei műfaj örökségében is.

Pető Zenedélutánok tervezett időpontjai:

2015. szeptember 16.
2015. október 14.
2015. november 25.
2016. február 10.
2016. március 9.
2016. április 6.
2016. május 11.

Az alkalmak szerdai napokra esnek, általában 15:00-15:45 óráig tartanak.
Az ettől eltérő időpontokat aktuálisan jelezzük.

A Fogyatékosok Országos Diák- és Szabadidősport Szövetsége és a Pető SE szervezésében 2016. február 10-én került sor a VIII. Mikolovits Veronika Evezős Ergométeres Emlékversenyre. Az eseményen 6 egyesület 98 sportolója képviseltette magát.

A Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskolájának házi versenyéből a bajnokság mára már utánpótlás-nevelés versennyé nőtte ki magát. A Pető András Főiskola ugyanis elkötelezett a parasportok, így az ergométeres és adaptív evezés mellett. A Főiskola gyakorló területei több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a parasportok szervezésében, mely a Pető-módszerrel nevelt gyermekek életminőségét nagy mértékben javítja.

Az emlékverseny megnyitóját dr. Tenk Miklósné dr. Zsebe Andrea a Pető András Főiskola rektora és Szabó László a Fogyatékosok Országos Diák- és Szabadidősport Szövetsége elnöke tartotta. A megnyitón részt vett továbbá Kozmann György sportért felelős helyettes államtitkár, Czene Attila a Magyar Szabadidősport Szövetség elnöke, Braun János a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének alelnöke, valamint Hanesz József a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke is.

A sportrendezvény sajtótájékoztatóján került sor együttműködési megállapodás aláírására a Pető András Főiskola és a Fogyatékosok Országos Diák- és Szabadidősport Szövetsége, valamint a Pető András Főiskola és a Velencei Vízisport Iskola között. Az együttműködéssel a szervezeteke hosszútávon biztosítják a parasportok támogatását.

A versenyt az Intercontinental Budapest, a Lissé Édesipari Kft., a Nero Solution, az Elszöv Autómatika Kft., a Páholy Szendvics Kft., a Jómagyar, a  Cserpes Sajtműhely Kft., a Cziniel cukrászda valamint a Hemingway étterem támogatta.

 A Pető András Főiskola és a Nemzetközi Pető Társaság meghirdeti V.  Nemzetközi Rajz- és Festménypályázatát a konduktív nevelésben  részesült gyermekek és fiatalok számára.

 A pályázat témakörei:

 1. A KONDUKTÍV NEVELÉS JELKÉPEI
 2. TERMÉSZET, ÉVSZAKOK
 3. CSALÁDOM, BARÁTAIM
 4. SZABADON VÁLASZTOTT

 Bővebb információ az alábbiakban található.

 Pályázati kiírás

 Pályázati kiírás (nyomtatható verzió)

 Nevezési lap

A nagy érdeklődésre tekintettel a Pető András Főiskola Pályázati Bizottság meghosszabbítja a művek beérkezésének határidejét.

Határidő: 2016. április 30.

A pályázat egyéb feltételei változatlanok.

A Pető András Főiskola Gyakorló Általános Iskola az alsó tagozatos tanulókat nevelő csoportjaiban 2016. február 18 –án és február 19-én nyílt napot tartunk.

Időpont: 2016. február 18 – 19.
Helyszín: 1118 Budapest, Villányi út 67.

Programok:
V. csoport programja
VI. csoport programja
VII. csoport programja

Minden kedves érdeklődőt várunk!

A IX. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia lektorált tanulmánykötetében Dénes Dóra (2.éves tanító specializációs hallgató) publikációja jelent meg. A hallgató mentora: Frank Tamás főiskolai tanársegéd, tanulmányának címe: A pályaválasztás lehetséges gender-aspektusai egy kérdőíves kutatás tükrében 

 

 

A Pető András Főiskola és a Balázs-diák Kft. közös fejlesztésű szoftverei az amerikai SIIA CODIE AWARDS nemzetközi szoftverfejlesztési verseny középdöntőjébe kerültek.

A két fordulós versenyt 1986 óta évente rendezik meg, hogy a világon elérhető szoftvereket minősítsék. A magas rangú elismerés célja, hogy nemzetközileg hívják fel a figyelmet a legjobb fejlesztésekre, szoftverekre.

A Színvarázs és a Kis Felfedező programok a speciális nevelési igényű, óvodás és kisiskolás gyermekeket fejleszti. A verseny első fordulóján túljutott szoftvereket a későbbiekben a piacon tevékenykedő, elismert szakemberek fogják vizsgálni.

A programokról bővebb információ itt található.